fredag 30 januari 2009

Så var det dags för helg

En snabbresume av veckan som gått:
I måndags var jag ledig, då förberedde jag mig inför seminariet som skulle vara på onsdagen. Det blev även en promenad och ett Bollcore-pass hemma i källaren.
I tisdags var det dags för föreläsning i Akutsjukvården. På kvällen åkte jag till älsklingen som kom hem från Kläppen, det blev en avslappnande stund i badkaret tillsammans och mycket mys.
I onsdags var det som sagt seminarium i Folkhälsovetenskap och den första uppgiften skulle redovisas. Dom ringde från jobbet och jag tillbringade eftermiddagen/kvällen på KSS.
Igår var det labb i Intensivvården och vi fick lära oss förflyttning från säng till operationsbord, aspiration med hjälp av Rubens blåsa och att assistera vid intubation, spinal - och epiduralblockad. Efter denna lärorika stund så åkte jag, Cattis och Kristina till blodcentralen för att bli blodgivare, jag får dock vänta ett halvår med detta. Sedan blev det lunch och plugg hemma hos Cattis. På kvällen åkte jag till farmor och hälsade på henne en stund.

Idag är jag ledig. Så jag fixar lite inför skolan nästa vecka, grejar lite här hemma och ikväll blir Let's dance och mys med älsklingen.

För imorgon blir det PARTY =)

xoxo Johanna

1 kommentar:

Anonym sa...

party party alltså ;D